.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ازستاد فرماندهی ناجای لاهیجان سرقت شد!
این منبع آگاه از شدت عصبانیت سرهنگ قاسمی فرمانده نیروی انتظامی در این شهر پس از وقوع حادثه خبر داد. افزود: بخش عمده نگهبانان و کسانی که به نوعی در این قصور شریک بودند،تنبیه شدند اما این همه ماجرا نیست!

شهرها در صدر اسلام از امنيت كافي و لازم برخوردار بودند و به اين مسئله خيلي اهميت داده مي شد. وجود احاديث و روايات زياد از انبيا و اوليا و همچنين آيه هاي متعدد در قران كريم گواه بر اين امر مي باشد؛ به طوري كه حضرت ابراهيم (ع) قبل از همه چيز براي شهر مكه از خدا طلب امنيت مي نمايد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک، حضرت علي (ع) يكي از ويژگي هاي دين مبين اسلام را امنيت مي شمارد و تامين آن را يكي از اهداف ذاتي حكومت اسلامي مي داند . در آن زمان نه تنها شهر، داراي امنيت بود بلكه در داخل شهر نيز در برخي اوقات نقاطي را به عنوان نقاط امن اعلام مي داشتند.

در زمان فتح مكه حضرت رسول (ص) خانه خدا ، مساجد و ... را به عنوان محل هاي امن اعلام كرده بودند و از مردم خواسته بودند كه در خانه هايشان بمانند و يا به جاي هاي اعلام شده پناه ببرند.

امنیت اجتماعی دارای اهمیت و نقش بسیار حساسی در ابعاد مختلف زندگی انسان است و نیاز به امنیت هم از قدیمی ترین و عمیق ترین نیازهای انسانهاست به طوری که انسانها در هیچ برهه ای از زمان برای تأمین امنیت بی تفاوت نبوده اند و چه بسا جامعه هزینه های زیادی را برای تأمین امنیت و آرامش تحمل نماید.

از آنجایی که امنیت یک نعمت بی بدیل بوده و در همه ابعاد فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، قضائی و غیره از نیازهای اصلی فرد و جامعه بوده و ایجاد گسترش آن نیز وظیفه آحاد ملت، حکومت ها و دولتهاست فلذا هیچ مکتب یا نظام حقوقی نمی تواند خود را نسبت به موضوع امنیت بی تفاوت قلمداد نماید زیرا امنیت گذشته از اینکه فی نفسه یکی از ضروری ترین نیازهای بشر است بلکه عامل مهمی برای رشد و توسعه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، علمی و اقتصادی است.

اسلام نیز به عنوان یک نظام حقوقی جامع و مترقی که پاسخگوی نیازهای فردی و اجتماعی افراد در همه زمانها و مکانها می باشد از این قاعده مستثنی نبوده است و با ملاحظه متون دینی، احکام و مقررات اسلامی ملاحظه می شود که اهمیت امنیت در همه عرصه ها و راه حل های تحقق بخشیدن به امنیت اجتماعی بیش از سایر نظامهای حقوقی در دین اسلام مورد مداقه قرار گرفته است.

به گزارش تابناک گیلان، پلیس، واژه نام آشنا و بعضا جذاب برای شغل آینده کودکان است که نه تنها در کشور ما بلکه در اقصی نقاط جهان می تواند برای اعضاء یک جامعه دلگرم کننده و برای متخلفین و برهم زنندگان نظم و امنیت جامعه نگران کننده باشد.

اما این احساسات در کشورهای مختلف با توجه به عملکرد پلیس متفاوت است آن هم با ملاک و معیارهای متفاوت که این امر در کشورمان با توجه به اینکه قوانین آن بر اساس دستورات اسلام مقرر شده است، از ویژگی های جذاب تری برخوردار است.

از این رو با توجه به قوانین اسلامی در یک جامعه طبیعی است که انتظارها هم از مجریان قانون که نزدیک ترین آن به مردم پلیس است، بیشتر می شود.چرا که مردم در هر اختلاف و یا درگیری و تشنج و سرقت، در اولین اقدام برای حل این مشکل به پلیس با شماره 110 مراجعه می کنند.

روز گذشته خبرنگار تابناک در لاهیجان از یک حادثه عجیب و قابل تامل در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی لاهیجان خبردار شد.

سرقت وسیله نقلیه یکی از کادری های ستاد فرماندهی لاهیجان از درون ستاد!

یک منبع آگاه طی گفت‌وگویی با خبرنگار تابناک در لاهیجان اظهار کرد: وسیله نقلیه یکی از کادری های نیروی انتظامی در ستاد فرماندهی در روز روشن و در ساعت اداری به سرقت رفت!

این منبع آگاه از شدت عصبانیت سرهنگ قاسمی فرمانده نیروی انتظامی در این شهر پس از وقوع حادثه خبر داد. افزود: بخش عمده نگهبانان و کسانی که به نوعی در این قصور شریک بودند،تنبیه شدند اما این همه ماجرا نیست!

به گزارش تابناک گیلان،مادر سارق که اتفاقا فرزند وی سرباز همین ستاد فرماندهی بود گزارش سرقت فرزندش را می دهد و قائله به نوعی تمام می شود.

اما نکته اینجاست که چگونه می شود در ساعت اداری و بین این همه رفت و آمد و کادر نیروی انتظامی،از درون خود مجموعه به این آسانی سرقت شود و هیچ کس متوجه آن نشود که گویی نه وسیله بوده و نه وسیله ای رفته است!

و از همه مهم تر آن است که آیا مردم می توانند به حافظان امنیت شهری اعتماد کنند که حتی قادر به تامین امنیت خود نیستند!؟


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.255 seconds.